Ai colesterolul ridicat și nu știi ce să faci?

Tot mai multe persoane constată în urma analizelor de sânge că au nivelul colesterolul mai ridicat decât ar trebui. Prima soluție care s-a împământenit în cultura locală este să renunțăm la carnea de porc. Perfect doar că la următoarele analize constatăm ca nu a scăzut nivelul colesterolului. Oare de ce?

Mai întâi să vedem ce reprezintă acest colesterol de care ne speriem cu toții și de ce el este de două feluri – bun și rău!

Colesterolul este o grăsime pe care corpul nostru o folosește pentru a funcționa normal. Joacă un rol major în formarea membranei celulare, a celor trei hormoni principali, a acizilor biliari și a vitaminei D. Iar alaturi de fosfolipide și trigliceride, este o lipidă care se găsește în sânge. Însă nu circulă liberă prin sânge, ci transportată de către o proteină – lipoproteina. Acest tip de proteină poate avea densitate scăzută (low density cholesterol – LDL, adică colesterolul rău) ceea ce înseamnă că avem o combinație de grăsimi multe cu proteină puțină, sau poate avea densitatea ridicată (high density cholesterol – HDL, adică colesterolul bun), ceea ce înseamnă suficientă proteină pentru eliminarea colesterolului rău din sânge.

Înțelegând asta, vrem să știm cum să îl scădem pe cel rău ți cum să îl creștem pe cel bun.

Dacă sfatul cu exclusul grăsimilor saturate ar fi funcționat, nimeni pe planetă nu ar mai avea colesterol ridicat pentru simplul fapt că acesta este primul lucru pe care îl auzi de la medical tău.

Ei bine, cercetări de date recentă răstoarnă toată situația și contrazic concepția că grăsimile sunt rele. Aflăm cu stupoare, dupa 10 ani de dezinformare, că responsabil pentru creșterea colesterolului nu este grăsimea ci ZAHĂRUL! Acest ingredient rafinat care provoacă inflamație. Și mai constatăm că 80 % din colesterolul din corp nu este din aport, deci introdus din hrană, ci este produs de propriul nostru ficat tocmai pentru a stinge această inflamație pe care stilul de viață nesănătos o produce în corpul nostru.

 

Ce e de făcut?

Un stil de viață echilibrat în care nutriția conștientă, mișcarea și odihna să devină lege.

Includerea în dietă a:

  • fructelor și legumelor crude, pentru conținutul lor de fibre
  • uleiurilor presate la rece – de măsline, de in, de cânepă, de rapiță
  • nucilor și semințelor de tot felul: nuci, migdale, nuci de Macadamia, nuci braziliene, nuci pecan, semințe de floarea-soarelui și de dovleac, semințe de in, semințe de cânepă
  • peștelui pescuit
  • avocado
  • leguminoaselor și boabelor (fasole, mazăre, linte, năut)

Renunțarea la alcool și dulciuri rafinate și înlocuirea lor cu fructe crude.

 

Resurse: https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2017/05/03/cholesterol-myth-busted.aspx