Ce poate fi mai potrivită într-o zi mohorâtă decât o ceașcă de ceai cald și aromat?

Și ca acest obicei să nu fie numai plăcut ci și sănătos e bine să știm că, pe lângă cunoscutul ceai verde plin de antioxidanți, putem să consumăm din când în când un ceai negru.

Cercetări recente confirmă ceea ce poporul chinez știe de mii de ani și anume că ceaiul negru are o serie întreagă de beneficii asupra sănătății, cu precădere asupra florei intestinale și un real impact asupra obezității.

Mai exact, ceaiul negru, ajută la scăderea numărului de bacterii intestinale asociate cu obezitatea și promovează creșterea numărului acelor bacterii care ne ajută să slăbim. Cercetări efectuate de Universitatea din California și publicate în European Journal of Nutrition relevă faptul că ceaiul negru nu numai că ajută flora intestinală benefică dar îmbunătățește per ansamblu funcția intestinală. Asta datorită polizaharidelor pe care le conține care îi conferă rolul de prebiotic (hrănește populațiile de bacterii sănătoase care să colonizeze intestinul).

„Our new findings suggest that black tea, through a specific mechanism through the gut microbiome, may also contribute to good health and weight loss in humans. The results suggest that both green and black teas are prebiotics, substances that induce the growth of good microorganisms that contribute to a person’s well-being.”

Practic ambele tipuri de ceai, ceaiul verde și ceaiul negru au efecte de stimulare a metabolismului. Ceaiul verde are polifenoli cu molecule mai mici și este asimilat direct în circuitul sanguin și ficat, pe când ceaiul negru, cu molecule mai mari are beneficii la nivel intestinal unde hrănește bacteriile benefice și ajută formarea de metaboliți microbiali implicați în reglarea procesului de producere a energie din hrană (energy metabolism).

Așadar, putem înlocui de acum înainte cafeaua cu un ceai verde sau negru și ne asigurăm că vom fi plini de energie pe tot parcursul zilei dar și cu o flora intestinală mai sănătoasă.