Cum să îți crești metabolismul?

Creșterea metabolismului este un deziderat al tuturor celor care doresc să își controleze greutatea. Metabolismul depinde de o multitudine de factori cum ar fi vârsta (după 40 de ani începe să scadă),sexul  (bărbații consumă mai multe calorii față de femei), zestrea genetică poate influența ritmul metabolismului (există persoane cu ritm metabolic bazal crescut nativ). Avem totuși câteva metode prin care putem să influențăm metabolismul.

Corpul arde permanent calorii chiar dacă nu are activitate fizică. Masa musculară are influență direct asupra cantității de calorii consumate în repaos. 1kg de mușchi consumă aproximativ 6 calorii pe zi față de un 1kg de grăsime care consumă 2 calorii. După antrenament, mușchii au un ritm metabolic crescut. Corpul are tendința de a crește metabolismul bazal chiar dacă nu ajungi la sala de antrenament la orele la care faci de obicei sport.

 

Exercițiile aerobice nu creează masa musculară dar cresc rata metabolică în timpul dar și după antrenament. Sunt recomandate clasele de intensitate maximă care au efect de cu durată mai lungă după terminarea activității.

Pentru procesarea metaboliților din corp organismul are nevoie de apă. Orice ușoară deshidratare scade rata metabolismului. Adulții care beau mai mult de doi litri de apă consumă mai multe calorii decât cei care consumă 1 litru pe zi. Într-un studiu s-a descoperit că apa crește nivelul metabolismului bazal cu până la 15% pentru o perioadă scurtă de timp. Consumă fructe și legume (au conținut crescut de apă).O parte din ingredientele băuturilor energizante conțin cofeină și taurine, substanțe care cresc metabolismul și ajută la arderea caloriilor. Totuși trebuie să aveți grijă la posibile creșteri de tensiune, insomnia și nervozitate crescută.

Dacă mănânci puțin și des ai tendința de a arde mai multe calorii. Mesele rare și bogate scad metabolismul. O gustare la fiecare 3-4 ore te ajută să păstrezi ritmul metabolismului.

Alimentele iuți au ingrediente care cresc metabolismul. Utilizarea frecventă a ardeiului iute poate să vă ajute să creșteți rata metabolică chiar dacă are efect pe durată limitată.

 O dietă echilibrată vă poate ajuta să consumați mai multe calorii. Organismul consumă mai multe calorii pentru digestia proteinelor față de carbohidrați sau grăsimi. Înlocuirea carbohidraților cu proteine din carne slabă  crește consumul caloric. Surse de proteine recomandate : carnea de curcan, vită, pește, tofu, fasole, nuci, ouă, lactate degresate.

 Cafeaua crește ritmul metabolic , are efecte antivirale, te ajută să îți păstrezi vigilența și îți crește rezistența fizică la antrenamente.

Ceaiul verde combină beneficiile consumului de cofeină cu cel de catechine, substanțe care cresc metabolismul și au efecte peste două ore.  Studiile au arătat o creștere de 17% a consumului de calorii în timpul efortului moderat la un consum mediu de 2-4 cești de ceai.

Dietele hipocalorice cu mai puțin de 1200 calorii la femei sau 1800 calorii la bărbați scad greutatea organismului dar duc și la scăderea mase musculare și diminuarea metabolismului bazal. Rezultatul este un organism care consumă mai puține calorii și crește mai repede în greutate.