Grăsimile Trans

58

Știm cu toții că grăsimile trans sunt extrem de dăunătoare și că ar trebui evitate. Dar știm prin ce alimente din comerț se ascund ele?

Haideți să vedem:

  • Mâncarea de tip fast-food. Restaurantele folosesc pentru prăjit uleiuri parțial hidrogenate pentru că sunt mai ieftine șii pot fi folosite pentru mai multă vreme fără să râncezească.
  • Laptele praf pentru cafea – conține un tip de grăsime trans care este puternic inflamatoare. O lingură de lapte praf pentru cafea poate conține chiar un gram de grăsimi trans.
  • Margarina reprezintă uleiuri vegetale hidrogenate în formă solidă. Ele sunt tratate chimic pentru a deveni tartinabile și li se adaugă potențiatori de gust să semene cu untul.
  • Prafurile la plic din care se fac creme pentru prăjituri. Pe lângă o cantitate mare de grăsimi trans ele conțin și alte chimicale și coloranți care să e dea gust bun și culoare apetisantă. Printre aceste chimicale se găsește un colorant sintetic care dă culoarea galben – Tartrazine și care a fost asociat cu ADHD (Tulburare hiperkinetică cu deficit de atenție)
  • Foietajele. Sper că nu se păcălește nimeni că în foietajele din comerț se găsește cumva unt! NU, sunt pline de margarină și grăsimi trans.
  • Pungile de popcorn pentru microunde. Mai ales cele cu aromă de unt. Aroma de unt nu este altceva decât grăsimi vegetale cu potențiatori de gust. Iar punga în care se prepară în cuptorul cu microunde eliberează PFOA, o substanță chimică care generează probleme de tiroidă și ridică colesterolul printre alte efecte nocive.
  • Biscuiții și prăjiturile ambalate. Cum credeți că rezistă luni de zile pe rafturile din magazin? Pentru că au foarte multe grăsimi trans și chimicale care să le conserve.