Dieta prin post dupa sarbatori

38
Salmon sashimi set with Salmon and Salmon caviar on big sashimi plate (Japanese food). Delicious Japanese sashimi sushi set or platter. Raw fresh Salmon meat sashimi

Postul nu reprezintă un lucru nou. Creștinii sunt încurajați să postească, evreii încă din cele mai vechi timpuri țineau post. Postul în general ajută la o reglare în timp a sănătății corporale, alături de beneficiul spiritual pe care acesta îl aduce.

Știința postului
• Postul și longevitatea – în cadrul unui studiu efectuat pe șobolani în 1945, au fost înfometați o zi din patru sau o zi din trei. Concluzia a venit în felul următor: șobolanii care au fost înfometați timp de o zi au avut o durată de viață mai mare față de șobolanii care au servit masa ori de câte ori doreau.
• Postul și genele de reparare – Într-o situație de înfometare organismul uman își reduce consumul de energie și se ocupă de procesele de reparare. Prin restricție calorică corpul uman trece le un proces numit autofagie, proces prin care organismul uman distruge și reciclează celulele îmbătrânite.
• Postul și insulina – în 2005 au fot folosiți 8 băieți pentru a studia efectele postului asupra metabolismului. A fost folosit postul intermitent o zi normală în care era permis să mănânce până la ora 10 seara și o zi în care nu mai aveau voie să mănânce nimic pana la 6 seara. A fost primul studiu în care s-a obținut creșterea acțiunii insulinei asupra aportului de glucoză și a lipolizei de la nivelul țesutului adipos.

Dieta prin post în practică
• 500/600 de calorii – este reducerea la un sfert a numărului de calorii într-o zi de post
• Când să postești? – dieta 5:2 cinci zile libere două de post este postul intermitent cel mai utilizat, ziua în care se ține post o puteți alege dumneavoastră în funcție de programul săptămânal, este recomandată ziua de marți și cea de vineri pentru post.
Masă de 500 de calorii:
Micul dejun: o jumătate de cană brânză de vaci (78 calorii), o pară tăiată felii (40 calorii) și o smochină (24 calorii)
Cina: Între 3 și 5 bucăți de sashimi de somon (100g/180 calorii) și ton (100g/136 calorii) cu 2 lingurițe de sos de soia (2 calorii), wasabi, ghimbir măcinat (9 calorii) și o mandarină (25 calorii).
Total 494 calorii

Sfaturi
• Nu ține post în două zile consecutiv,
• Caută să fii ocupat, să te gândești mai puțin la alimente,
• Bea multă apă!

Concluzie
Spre deosebire de o dietă permanentă, te vei putea bucura în continuare de alimentele preferate, vei putea participa la evenimente care implică mâncare și vei reuși treptat să ajungi la o greutate dorită și la o stare mai bună de sănătate.

 

Bibliografie:
1. Michael Mosley și Mimi Spencer, „Dieta prin Post – Slăbește, menține-te sănătos și trăiește mai mult cu secretul simplu al postului intermitent”, Editura Adevăr divin.
2. https://www.precisionnutrition.com/intermittent-fasting/chapter-6
3. https://www.dietdoctor.com/intermittent-fasting.

Articolul precedentCoxiella – definitie
Articolul următorCoxa valga – definitie
Clinical Content Manager în cadrul echipei Be-Healthy cu atribuții privind realizarea și moderarea materialelor științifice și articolelor cu conținut medical destinate pacienților sau specialiștilor în sănătate. În prezent este studenta anul V în cadrul Facultății de Medicină Generală, la Universitatea de Vest „Vasile Goldiș” din Arad, având experiență editorială ca blogger cu profil de healthy living și competențe obținute prin programele de studii pedagogice și management medical.