Vrei să ai mai multă energie dimineața? Iată 3 pași simpli

41

Știi, cu siguranță, că lipsa somnului duce la numeroase neplăceri, cele mai vizibile fiind: letargia, iritabilitate, pierdere sau chiar creșterea în greutate și scăderea performanței intelectuale. Ritmul de viață trepidant cu multe sarcini de indeplinit, atât pe plan profesional cât și personal ne determină de multe ori să ne sacrificăm orele de odihnă. Această abordare, chiar dacă pe termen scurt pare profitabilă, va avea efecte nefaste pe termen lung. Starea generală de sănătate se poate deteriora simțitor, performanțele fizice dar și intelectuale vor avea de suferit, iar prelungirea acestei situații poate avea chiar urmări iremediabile.

Important este sa facem din odihnă o prioritate, mai cu seamă în perioadele stresante sau solicitante.

 

Iata trei pași simpli care îmbunătățesc calitatea somnului și productivitatea pe timpul zilei:

 

Trezitul la aceeași oră în fiecare zi!

 

Este esențial să avem un program de somn stabil, pentru a-i permite ceasului biologic intern să se regleze pe un ciclu optim de somn-veghe.

 

Expunerea la lumină!

 

Lumină scade secreția de melatonină (hormon asociat cu somnul). De aceea e bine să o evităm seara, atunci când vrem să adormim (tabletă, computer, televizor).

Dimineața, în schimb, pentru un început de zi promițător e bine să tragem draperiile și să lăsam lumina naturală să ne inunde. Astfel, ciclul cicardian se va regla, mărind producția de cortizol (hormonul care ne ține treaji).

 

Mișcare, mișcare, mișcare!

 

Nimic nu se compară cu energia de după un antrenamentul de dimineață, scurt dar intens, înainte de activitățile zilnice! Pentru a ne menține sănătatea și a începe ziua cu o doză mare de energie, mișcarea este cea mai la îndemână soluție. Un antrenament de câteva minute poate face diferența între o zi letargică și una extrem de productivă.